Veelgestelde vragen

Solliciteren

1Hoe kan ik solliciteren?
Op onze vacature pagina staan de verschillende vacatures die open staan. Op de desbetreffende vacature pagina is er de optie om direct te solliciteren via het formulier aan de rechterzijde. Daarnaast staan de contactgegevens van de accountmanager die over deze vacature gaat ook onderaan de vacaturetekst.

Mocht de juiste vacature er voor jou niet tussen staan kan je ook altijd een open sollicitatie mailen naar info@flexvak.nl .
2Wanneer krijg ik antwoord?
Ons doel is om direct contact met je op te nemen. Maar om een realistische inschatting te geven wordt er binnen één werkdag contact met je opgenomen.

Geldzaken

1Heb ik recht op reiskostenvergoeding?
Allereerst is het zo dat er geen wettelijke regeling bestaat voor reiskostenvergoedingen. Hierdoor is een werkgever dan ook niet verplicht om je reiskosten te vergoeden.

Echter is het zo dat in veel cao’s de bepalingen over een reiskostenregeling vast liggen. Sommige bedrijven geven hun werknemers een standaard reiskostenvergoeding. Andere bedrijven vergoeden de kosten van bus, trein en tram.

Bij Flexvak ontvang je, als uitzendkracht, de reiskostenvergoedingen van het bedrijf waar je op dat moment werkt. Dit is geldig voor zover Flexvak deze reiskostenvergoedingen netto mag uitkeren en de kostenvergoedingen noodzakelijk zijn voor de uitoefening van je functie.
2Hoe kan ik mijn reiskosten declareren?
Auto: moet je meer dan 10 km reizen voor je werk? Dan mag je jouw reiskosten bij ons declareren. We betalen €0,19 per km. Download het ‘kilometer/reiskostenvergoeding’ formulier op onze website en vul deze in. Je kan deze vinden onder het kopje formulieren bij veelgestelde vragen. Stuur het ingevulde formulier op naar administratie@flexvak.nl .

Trein: Sommige bedrijven komen je tegemoet in de reiskosten op basis van de tarieven van het openbaar vervoer. Om de door jou gemaakte kosten vergoed te krijgen, moet je de vervoerbewijzen (kopie kaartjes of een transactieoverzicht van de OV-chipkaart) inleveren met een declaratieformulier. Alleen volledig en juist ingevulde declaratieformulieren worden in behandeling genomen. We adviseren je om de originele kaartjes te bewaren. Download het ‘declaratieformulier’ op onze website. Je kan deze vinden onder het kopje formulieren bij veelgestelde vragen. Stuur het ingevulde formulier op naar administratie@flexvak.nl .

Heb je een OV chipkaart? Download dan het transactieoverzicht van de website van mijn ov (hier staat hoe: https://www.ov-chipkaart.nl/ov-chip-en-gebruik/gebruik/hoe-maak-ik-een-declaratieoverzicht-3.htm). Mail deze, samen met het correct ingevulde declaratieformulier, naar administratie@flexvak.nl .
3Wanneer word ik uitbetaald?
Ons doel is om altijd op de eerste van de nieuwe maand te betalen. Echter als de eerste in het weekend valt kan de betaling een maximum van twee dagen vertraging hebben.

Het salaris wordt achteraf betaald. Dus nadat er een maand gewerkt is wordt deze maand uitbetaald.
4Krijg ik vakantiegeld?
Standaard krijg je een all-in salaris tenzij anders is afgesproken met je accountmanager. Heb je een all-in salaris? Dan krijg je jouw vakantiegeld maandelijks uitbetaald en sparen we het niet voor je op. Krijg je geen all-in salaris? Dan sparen we jouw vakantiegeld op en krijg je het in mei uitbetaald.
5Waar vind ik mijn loonstroken?
Iedere maand ontvang je van ons een salarisstrook. Deze kan je downloaden via de website https://psonline.nmbrs.nl of de app van NMBRS.

De inloggegevens om je salarisstrook te downloaden ontvang je via onze financieel/administratief ondersteunende partner: Personeel & Salaris Online - via het volgende e-mailadres: noreply@salaryz.nl of noreply@psonline.nl

Check ook altijd je ongewenste e-mail/ spam of de mail niet per ongeluk hier terecht is gekomen.
6Waar vind ik mijn jaaropgave?
Jouw jaaropgave kan je ook vinden in de app of op de website van NMBRS. Onder de vraag: "Waar vind ik mijn loonstroken?" staat de informatie hoe je kan inloggen op jouw NMBRS account.

Contract

1Wat is een fase A contract?
Een fase A contract is een contract op basis van een uitzendovereenkomst met uitzendbeding. Een fase A contract loopt maximaal 78 weken (dit is anderhalf jaar). Het fase A contract is op basis van een oproepbasis met een flexibel aantal te werken uren. Dit is overigens ook het contract dat je als eerste krijgt zodra je gaat werken via ons.
2Bouw ik pensioen op?
Dit is afhankelijk van je leeftijd. Het is namelijk zo dat je vanaf je 21e automatisch pensioen opbouwt zodra je een half jaar gewerkt hebt.
3Wat is mijn opzegtermijn?
De opzegtermijn bij een fase A contract is één werkdag. Het opzeggen doe je via jouw accountmanager en een mail te sturen naar administratie@flexvak.nl .

Ziekte

1Hoe meld ik mij ziek?
Vóór 09:00 uur ’s Ochtends meld je je ziek bij je accountmanager, bij administratie@flexvak.nl en bij het bedrijf waar je staat ingepland.

Had je een uitkering voordat je bij Flexvak kwam werken? In dat geval meot je je ook ziek melden bij het UWV.
2Hoe meld ik mij beter?
Door het bij je accountmanager aan te geven én bij administratie@flexvak.nl. Heb je je ziek gemeld bij het UWV? Dan moet je je daar ook weer beter melden.
3Krijg ik doorbetaald bij ziekte?
Nee, met een fase A contract krijg je alleen de gewerkte uren betaald.

Gegevens wijzigen

1Doorgeven
Ben je verhuisd, heb je een nieuw telefoonnummer of email adres of wil je je uitschrijven bij ons? Stuur dan een mailtje naar administratie@flexvak.nl
Bel ons