Vragen?

Soliciteren

1Hoe kan ik solliciteren?
Door je gegevens achter te laten op onze website onder het kopje ‘ik zoek een baan’. Je kan ook altijd een open sollicitatie mailen naar info@flexvak.nl
2Wanneer krijg ik antwoord?
Ons doel is om direct contact met je op te nemen.

Geldzaken

1Heb ik recht op reiskostenvergoeding?
Er bestaat geen wettelijke regeling voor reiskostenvergoedingen. Een werkgever is dan ook niet verplicht om je reiskosten te vergoeden. In veel cao’s liggen bepalingen over een reiskostenregeling vast. Sommige bedrijven geven hun werknemers een standaard reiskostenvergoeding. Andere ondernemingen vergoeden de kosten van bus, trein en tram. Bij Flexvak ontvang je als uitzendkracht de kostenvergoedingen van het bedrijf waar je op dat moment werkt, voor zover Flexvak deze kostenvergoedingen netto mag uitkeren en de kostenvergoedingen noodzakelijk zijn voor de uitoefening van je functie.
2Hoe kan ik mijn reiskosten declareren?
Auto: Moet je verder dan 10 km reizen voor je werk? Dan mag je je reiskosten bij ons declareren. We betalen 0.19ct per km. Download het ‘kilometer/reiskostenvergoeding’ formulier op onze website en vul deze in. Je kan deze vinden onder het kopje downloads bij contact. Stuur het ingevulde formulier op naar administratie@flexvak.nl. Trein: Sommige bedrijven komen je tegemoet in de reiskosten op basis van de tarieven van het openbaar vervoer. Om de door jou gemaakte kosten vergoed te krijgen, moet je de vervoerbewijzen (kopie kaartjes of een transactieoverzicht van de OV-chipkaart) inleveren met een declaratieformulier. Alleen volledig en juist ingevulde declaratieformulieren worden in behandeling genomen. We raden je om de originele kaartjes te bewaren. Download het ‘declaratieformulier’ op onze website. Je kan deze vinden onder het kopje downloads bij contact. Stuur het ingevulde formulier op naar administratie@flexvak.nl. Heb je een OV chipkaart? Download dan het transactieoverzicht van de website van mijn ov (hier staat hoe: https://www.ov-chipkaart.nl/ov-chip-en-gebruik/gebruik/hoe-maak-ik-een-declaratieoverzicht-3.htm). Mail deze, samen met het correct ingevulde declaratieformulier, naar administratie@flexvak.nl.
3Wanneer word ik uitbetaald?
We betalen altijd achteraf, maximaal 2 dagen nadat de maand is afgelopen.
4Krijg ik vakantiegeld?
Standaard krijg je een all-in salaris tenzij anders is afgesproken met je accountmanager. Heb je een all-in salaris? Dan krijg je je vakantiegeld maandelijks uitbetaald en sparen we het niet voor je op. Krijg je geen all-in salaris? Dan sparen we je vakantiegeld op en krijg je het in mei uitbetaald.
5Waar vind ik mijn loonstroken?
Iedere maand ontvang je van ons een salarisstrook. Deze kan je downloaden via de website (https://psonline.nmbrs.nl) of app van NMBRS. De inloggegevens om je salarisstrook te downloaden ontvang je via onze financieel/administratief ondersteunende partner: Personeel & Salaris Online - via het volgende e-mailadres: noreply@salaryz.nl of noreply@psonline.nl Check ook altijd je ongewenste e-mail of de mail niet per ongeluk hier terecht is gekomen.
6Waar vind ik mijn jaaropgave?
Je jaaropgave kan je ook vinden in de app of op de website van NMBRS.

Contract

1Wat is een fase A contract?
Het eerste contract wat je van ons krijgt. Vaak op oproepbasis met een flexibel aantal te werken uren. Dit contract is 78 weken oftewel anderhalf jaar geldig.
2Heb ik pensioen?
Vanaf je 21e bouw je na een half jaar automatisch pensioen op.
3Opzegtermijn
De opzegtermijn bij een fase A contract is één dag.

Ziekte

1Hoe meld ik mij ziek?
Vóór 09:00 uur ’s Ochtends bij je accountmanager, én bij administratie@flexvak.nl en bij het bedrijf waar je staat ingepland. Had je een uitkering voor je bij Flexvak kwam werken? Meld je dan ook ziek bij het UWV.
2Hoe meld ik mij beter?
Door het bij je accountmanager aan te geven én bij administratie@flexvak.nl. Heb je je ziek gemeld bij het UWV? Dan moet je je daar ook weer beter melden.
3Krijg ik doorbetaald bij ziekte?
Nee. Je krijgt betaald wat je werkt.

Gegevens wijzigen

1Doorgeven wijzigen
Ben je verhuisd, heb je een nieuw telefoonnummer of email adres of wil je je uitschrijven bij ons? Stuur dan een mailtje naar administratie@flexvak.nl
Bel ons